top of page

איזה אפליקציות אופניים אתם חייבים להכיר, ואיזה לא

פוסט ראשון שאנחנו מעלים באתר מאז שהוא קם ונראה לנו ראוי שהוא יהיה בהקשר טכנולוגי ואופניים.

כשאנחנו מתקרבים לעשור שלם עם סמארטפונים בחיים שלנו וקשה לנו לדמיין חמש דקות בלעדיהם, אפליקציות לאופניים נהיו נפוצות יותר מתמיד - החל מכלי אימון אנלטיים מתוחכמים ועד אפליציות חברתיות פשוטות ולפעמים סתם מטומטמות. הרבה מידע שבעבר היינו יכולים להשיג רק עם מחשבי אופניים מיוחדים נהיה זמין בקלות עם כל סמארטפון שמגיע עם מערכות GPS ואינטרנט טובות. חלק מהאפליקציות כמו Google Maps יתנו את מירב התועלת אם יהיו מחוברות למתקן כידון ואפשר להסתכל עליהן תוך כדי רכיבה (פחות סטייל), אבל יש גם כאלו כמו Strava שיספקו הרבה נתונים מעניינים כשיהיו בתוך התיק שלנו או בכיס של החולצה (יותר הסגנון שלנו).

1. החברתית והתחרותית - Strava

Strava עשתה שינוי די משוגע בתחום אפליקציות האופניים מאז שיצאה. בדומה למספר אפליקציות אחרות, Strava מאפשרת להקליט את הרכיבות שלנו, לקבל מידע על מהירות ממוצעת, מהירות מקסימלית, תוואי הדרך, זמן רכיבה, אורך מסלול וכו'.

אבל השינוי המשמעותי שהיא מספקת מגיע מפיצ'ר הSegments שלה. סגמנטים הם חלקי דרך שאנשים הגדירו מתוך הרכיבות שלהם ונתנו להם שם. למשל רחוב המסגר מלה-גרדיה עד לעזריאלי הוא סגמנט שקיים בStrava. כל פעם שתרכבו עם האפליקציה פועלת על חלק הדרך הזה, האפליקציה תקליט את הזמן שבו עברתם אותו ותיכנסו לטבלת המובילים של אותו חלק דרך מכל האנשים שעברו שם.

זה נשמע בהתחלה הזוי, אבל כולם מתחברים לStrava עם פייסבוק ואז אפשר לראות מי הכי מהיר מכל החברים שלך, כמה כל אחד רוכב ומי הכי מהיר בכל סגמנט. בגלל שכל אחד יכול להוסיף כמה סגמנטים שהוא רוצה יש הרבה יותר מדי כאלו ובכל סוף רכיבה אתם מקבלים רשימה אינסופית של ההישגים שלכם ביחס לסגמנטים הפזורים שעברתם בהם. אבל יש סגמנטים שכבר הפכו למפורסמים ואנשים ממש מתאמצים כדי להיות המובילים שלהם, למשל "10 הקפות רצופות בראש ציפור" בפארק הירקון או הקטע על המסגר שציינתי קודם.

Strava גם אומר לכם כמה השתפרתם ביחס לפעמים הקודמות שרכבתם, איזה מקום אתם מתוך קבוצות שאתם חברים בהן, מתוך מועדונים שאתם חברים בהם או רק מתוך כל מי שרכב על הסגמנט באותו יום.

רוב האפשרויות באפליקציה הן חינמיות ויש מלא מהן, אבל אם ממש תרצו, תוכלו להשיג עוד כל מיני אופציות (מיותרות לדעתי) בתשלום.

מומלץ להיכנס ולתחיל לחפור לכל חובבי השיתופים והסלפים. לאחרים שרק רוצים הקלטת נתונים פשוטה יש את האפליקציה הבאה שנקראת Endomondo.

2. הקלטת מסלולים בצורה פשוטה - Endomondo

אם בא לכם את כל המידע על הרכיבה שלכם בצורה הכי פשוטה עם ממשק מאוד ידידותי אז Endomondo היא האפליקציה בשבילכם. כמובן שאם תרצו, גם כאן תוכלו לשתף את הביצועים שלכם בפייס, ווצאפ וכו', אבל יש פחות את כל האלמנטים התחרותיים המתווספים לסטרבה.

גם כאן רוב האפשרויות שאתם צריכים מסופקות בחינם וניתן להשיג עוד כל מיני אפשרויות לא שימושיות בתשלום.

מומלץ לכל האנשים הפשוטים שרק רוצים לרכב ולתעד בפשטות.

3. חישוב יחס גלגלי שיניים וסקיד פטצ' - Fixie Calculator

רוכבי פיקסי וחפרנים באשר הם תמיד ירצו לדעת מה היחס בין גלגל השיניים הקדמי שלהם לאחורי כדי לדעת את דרגת הקושי שעליה הם רוכבים. כדי לחשב את היחס הזה צריך לחלק את מספר השיניים שבגלגל הקדמי באלו של האחורי. בדרך כלל כתוב על גלגלי השיניים את מספר השיניים שיש בהם ואם אתם לא מוצאים אפשר פשוט לספור את מספר השיניים בכל גלגל. למשל אם אתם רוכבים על יחס של 48X16 אז היחס הוא 3.

בתחום זה מצאתי אפליקציה פשוטה ויעודית לפיקסי לאנדרואיד שמספקת את היחס ואת הסקיד פטצ' של אותו יחס. הסקיד פטצ' (Skid patch) הוא נתון שרלוונטי רק לרוכבי פיקסי והוא מספר המקומות שבהם הגלגל האחורי שלכם ישחק כשתעשו סקיד. ככל שהמספר יותר גדול ככה הצמיג ישחק ביותר נקודות ויחזיק מעמד יותר זמן. כדי להבין איך מחשבים את זה נצטרך להיזכר בשיעור שברים ממשיים מכיתה ד' שהדחקנו ממזמן. הסקיד פטצ' הוא בעצם המכנה של השארית שמתקבלת כשמחלקים את הגלגל שיניים הקדמי באחורי. למשל אם אתם רוכבים עם יחס של 49X16, אז מחלקים 49 ל16 ויוצא 3 ושארית של 1 חלקי 16. כלומר סקיד פטצ' 16. אם אין שארית כמו ב48X16 אז הסקיד פטצ' הוא 1 ותמיד הגלגל ישחק באותה נקודה כשנסקיד (על הפנים).

האפליקציה שמצאתי באייפון טיפה שונה ואינה מספקת נתוני סקיד פטצ' אבל מאפשרת להשוות בקלות בין יחסי גלגלי שיניים שונים ונותנת נתונים נוספים של קאדנס ביחס למהירות וסוג הצמיג.

אף אחת מהאפליקציות לא אומרת לכם מה כדאי לעיר ומה לכפר, מומלץ לקשקש עם חברים בקבוצות פייסבוק ולנסות עד שמוצאים את היחס שהרגלים שלכם הכי אוהבות.

אנדרואיד | אייפון (אפליקציה אחרת לחישוב יחס גלגלי השיניים)

4. הכי סאחית וחינמית - ניווט על הכידון - Google Maps

אפליקצית המפות של גוגל מאפשרת לנו להשיג הוראות הגעה בקלות ממקום למקום. אמנם בארצנו עדיין אין את הגרסה בעלת שבילי האופניים, אבל אם לוחצים על ניווט בהליכה ברגל אפשר לקבל מסלול שכנראה אנחנו יכולים גם לרכב בו. בכל מקרה, אם תרצו להשתמש באפליקציה הזאת תצטרכו גם מתקן לשים על הכידון שיהפוך את האופניים שלכם לטיפה פחות סקסיים. אבל לפחות לא תתבלבלו בדרך.

5. חסרת השימוש לחלוטין - Fixie Builder

אם יש לכם סמארטפון של אנדרואיד והזמן שלכם לא שווה הרבה אתם מוזמנים להוריד את אפליקציית Fixie Builder ולעצב את אופני הפיקסי הכי מכוערים שתצליחו.

באפליקציה אפשר ללחוץ על כל חלק באופניים ולשנות לו את הצבע. בנוסף, תוכלו תוך כדי לצפות במיטב הפרסומות שהאפליקציה תספק לכם.

אם הגעתם עד לכאן אני את שלי עשיתי. עכשיו תורכם לפנק אותי בשיתוף לחבריכם כדי שיהנו גם.

מוזמנים להגיב עם רעיונות לאפליקציות נוספות מדליקות שאתם מכירים ואנחנו עדיין לא.

אם מצאתם טעות בכתבה בבקשה שלחו לנו על כך מייל.

יש לכם נושא אחר שאתם רוצים שנכתוב עליו? או שבכלל אתם תכתבו עליו ואנחנו נפרסם עבורכם? מוזמנים לשלוח מייל או ליצור איתנו קשר בפייסבוק

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page